דלג לתוכן
עמוד-הרצאות---אתר

מדברים איכות מהמסד עד הטפחות

סדרת הרצאות העשרה ממיטב המומחים של מכללת מסד

אנו במכללת מסד רואים חשיבות גדולה בהכשרת והעשרת ידע של אנשי האיכות בישראל ובעולם.
מתוך כך, החלטנו לפתוח ערוץ של הרצאות העשרה ללא תשלום כשירות לעוסקים/ות באיכות.

זהירות! סיכונים הורגים

תורת ניהול הסיכונים האירגונית על רגל אחת.
מרצה: שלמה ארליך

זול זה תמיד יותר יקר - עלויות איכות.

זיהוי ומיפוי עלויות האיכות בארגון כבסיס להתייעלות ושיפור ביצועים.
מרצה: שלמה ארליך

את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק - PDCA

יישום תורת תהליך ה-PDCA בכל אספקט בחיינו המקצועיים.
מרצה: אמנון מרגלית

מצויינות עיסקית

החולייה החסרה בניהול איכות.
מרצה: גדעון הדן

פעולות מונעות ופעולות מתקנות - הלכה למעשה

הרצאה אפקטיבית לנקיטת פעילות מתקנת או מונעת.
מרצה: ד"ר רפי גומל

דגימה - סיכונים וסיכויים

דגימה היא שיטה הכרחית לעיתים ומועילה בדרך-כלל להבטחת האיכות הנדרשת של מוצרים ותהליכים בעלויות נסבלות. אולם תהליך דגימה שאינו נעשה בצורה נכונה עלול לספק תוצאות מתעתעות. "תעתועים" אלה הם "מחיר הבורות", שכן מקצוען איכות צריך להכיר תעתועים אלה ולדעת כיצד להימנע מהם.

ההרצאה מתארת את עקרונות הדגימה, סוקרת שיטות שימושיות לדגימה ותתמקד באותם "תעתועים" אשר דגימה לא נכונה עלולה ליצור: החל מקבלת מנה עם מספר גבוה של פגמים ועד דחיית מנה עם אפס ליקויים.

מרצה: גדעון הדן
מנהל מכללת מסד ומומחה לאיכות, מקצוען בכלים כמותיים המשמשים בהנדסת האיכות ושיטות דגימה.

וובינר בנושא צוותי שיפור

אילו חידושים קיימים בתורת צוותי שיפור?
האם התפקידים המסורתיים בצוות שיפור עוברים שינוי?

אמנון מרגלית, מרצה במכללת מסד, שופט בתחרויות האגודה הישראלית לצוותי שיפור ושש סיגמא וחבר הנהלת האגודה מארח את מר משה קליינמן יו"ר האגודה הישראלית לצוותי שיפור ושש סיגמא. יחדיו יציגו את החידושים בתורת צוותי השיפור ויעשירו אתכם בידע מקצועי חיוני ומרתק!

וובינר בנושא ניהול ופיקוח מרחוק למערכות איכות

האם תחום האיכות מוכן לשליטה מרחוק?
אילו אילוצים ושינויים כרוכים בכך? וכיצד עושים זאת נכון?

אהוד גיתאי, מרצה בכיר במכללת מסד ובעל ניסיון עשיר בתפקידים מגוונים בארץ ובחו"ל בניהול איכות, לוגיסטיקה, שיווק ומכירות, יארח את רות שושן, מנהלת איכות רכש גלובאלי בחברת HP ובעלת ניסיון רב בתחום ניהול ופיקוח מערכות איכות בארץ ובחו"ל.  יחדיו יציגו מודל לניהול ופיקוח מרחוק ויענו  על השאלות ויעשירו אתכם בידע מקצועי חיוני ומרתק!

תנו לנתונים לדבר והיפכו מידע לידע!

מכללת מסד מציגה שירות חדש בשם "תנו לנתונים לדבר". השירות מיועד לשפר את יכולת הלקוחות לעבד נתונים ולהפכם למידע, תנאי הכרחי לקבלת החלטות מושכלת. המשך המסלול יהפוך את המידע לידע אשר מהווה נכס עיקרי יקר-ערך. ידע יוצר פעולות בעלות יכולת שיפור מהותי של איכות המוצרים, התהליכים ומערכות הניהול שלכם.
ההרצאה מדגימה כיצד עיבוד נתונים פשוט יכול להביא אתכם לרמה גבוהה של הסקת מסקנות וקבלת החלטות.
מרצה: גדעון הדן
מנהל מכללת מסד ומומחה לאיכות, מקצוען בכלים כמותיים המשמשים בהנדסת האיכות ושיטות דגימה.

ניהול ספקים

הרצאה זו עוסקת בתהליך איתור, הערכה וניהול ספקים ומתמקדת בהערכת ביצועי ספקים בהתאמה לדרישות הארגון.
בהרצאה זו מוצגת שיטה יישומית להערכת ספק אשר משלבת בין עמידה בדרישות רכש (זווד מלא ובזמן - OTIF ), מדדי איכות ביצוע (בקבלת פריטים ובתפעול שוטף) והערכת שירות (מבוסס SERVQAUL) של הספק.
מרצה: אהוד גיתאי
מרצה בכיר במכללת מסד ובעל ניסיון עשיר בתפקידים מגוונים בארץ ובחו"ל בניהול איכות, לוגיסטיקה, שיווק ומכירות.

איכות ומצוינות השירות

אם היו מבקשים ממך לבחור: מוצר בינוני עם שירות מצוין או מוצר מצוין עם שירות בינוני במה היית בוחר/ת?
בהרצאה זו, מר אמנון מרגלית נוגע בנושאים רלוונטיים כמו מסע לקוח, תסריטי שירות מודל PDCA בתהליכי שירות, שביעות רצון לקוחות מתהליכי שירות, מיומנויות נדרשות מנותני השירות ואיך ניתן לרכוש אותן ועוד.
מרצה: אמנון מרגלית
מרצה במכללת מסד, שופט בתחרויות האגודה הישראלית לצוותי שיפור ושש סיגמא וחבר הנהלת האגודה.

איכות הניהול - השלב הבא בניהול איכות

כיצד ניהול איכות יכול להפוך לאיכות הניהול (=ניהול איכותי)?
כיצד נוכל להעצים את תחום האיכות ואת מנהל האיכות באירגון?
בהרצאה זו, שלמה ארליך עונה על שאלות אלו ועוד.
מרצה: שלמה ארליך
מהנדס תעשיה וניהול בכיר, מומחה ומרצה במקצועות הניהול, תפעול והאיכות. בעל ניסיון רב בניהול תפעול בתחומים רבים ובעיקר בתחום היי-טק בתפקידים בכירים בחברות מובילות.

מנהל/ת האיכות - המנהיג/ה שבי

מה צריך/ה מנהל/ת איכות לשאוף להיות והאם ניתן לעשות זאת ללא מנהיגות?
איך להפוך למנהיג/ה בעולם העבודה החדש בעזרת מודל חמש היבשות?
בהרצאה זו, הגב' מירית זימן שומר תענה על שאלות אלו ועוד.
מרצה: מירית זימן שומר
בעלת ניסיון רב בניהול מערכות איכות בחברות כגון סלקום, קומברס וטאואר סמיקונדוקטור. כיום הינה יועצת עצמאית בתחום של ייעוץ והדרכה לניהול ואיכות.

וובינר כוכב האיכות - התקן

אמנון מרגלית מארח את עינת שטיין לוובינר מרתק בו ישוחחו ויענו על שאלות בנושאים כגון:
  • ועדות (מרכזיות, טכניות, מומחים - תפקידים, סמכויות והרכבים).
  • יוזמת תקינה, אישורה, עיבוד הצעה לתקן, נוסח תקן ואישורו.
  • תקן ישראלי, אימוץ תקן זר, רוויזיה לתקנים ועוד.
על המרצים:
עינת שטיין, ממונה על פרויקטים בתקינה בנושאי ניהול, איכות ושירות במכון התקנים. רכזת הוועדה המרכזית 7800 לתקני ניהול ואיכות.
אמנון מרגלית, מרצה במכללת מסד. נציג ציבור ופעיל תקינה במכון התקנים. חבר וועדות 7800 ו – 7814.

קיימות ואחריות תאגידית

עולם האיכות פותח נתיבים חדשים, לכן הולכת וגוברת חשיבותה העסקית של התנהגות הערכית כלפי האדם, החברה והסביבה. אם בעבר נמדדו הארגונים על פי קריטריונים של איכות כמו התאמה לתקן, עמידה בדרישות לקוח, שרות ומוצרים הכפופים לחוקים ותקנות, כיום מתרחבת מגמה של מדידה.
מרצה: יאיר מטיאש, בעל תואר ראשון במדעי המדינה וסוציולוגיה ובעל תואר שני במדיניות ציבורית ומנהל. בוגר תוכנית העמיתים במרכז השל לקיימות וקורס דיווחי אחריות תאגידית.

מודל A3 עוד דרך לפתרון בעיות בתהליך

מאז ומתמיד מובילי איכות משתמשים במגוון כלים ושיטות המאפשרות להם לבצע את תפקידם על הצד הטוב ביותר.
בהרצאת העשרה זו  נשוחח על כלי ה-A3   , אשר נמצא בשימוש במפעלי טויוטה, ככלי לפתרון בעיות, ביצוע תחקירים, הובלת צוותי שיפור ועוד. בנוסף נציג כלים שמביאים לביטוי מה באמת קורה ב GAMBA ( רצפת הייצור)  תוך מתן יכולת למוביל איכות להניע ולהשפיע על תרבות איכות ארגונית דרך דוגמאות שונות ומגוונות.
מרצה: ד"ר נאוה קליין, בעלת תארים בכימיה והנדסה כימית. עוזרת הוראה בקורס חומרים מרוכבים ופולימרים. 27 שנות קריירה מקצועית בחברת HP אינדיגו כדירקטור איכות ומצוינות תפעולית . כיום-ניהול איכות בכיר בתעשייה ביטחונית.

בקרת איכות דינמית

מובילי איכות אמורים לעמוד באתגרי התקופה שבה חלים בתעשיה ובחברה שינויים תכופים ומהירים. נדרש מהם לעמוד ביעדים קצרי טווח המשתנים בתדירות גבוהה וזאת בזמן שתהליכי הפיתוח והייצור נדרשים לשילוב ו/או למעבר לטכנולוגיה ולאוטומציה.

אחד הפתרונות המובילים לעמידה בלוח זמנים דינמי וצפוף היא תרבות של חשיבה יזמית-סטארטאפיסטית בכלל ושל בקרת איכות דינמית בעולמות ההיי-טק בפרט.

מרצה: אביב לנדאו ארצי - בעלים ומנכ"לית של "אמנות החדשנות" . מסייעת מזה 28 שנים לארגונים, חברות מהמובילות במשק, יזמים ואנשי מקצוע לפתח בזמן קצר כך שיעמדו בדרישות ובמגמות התקופה שבה שינויים המשפיעים משמעותית על כל מעגלי החיים.

ערב טעימות ניהול סיכונים בשיתוף האיגוד הישראלי לאיכות

נשוחח על מהו תחום ניהול הסיכונים? היום אין אדם או אירגון שאינו מושפע מסיכונים פנימיים או חיצוניים, טבעיים או מעשה-אדם.
ניהול סיכונים היא גישה ניהולית המספקת שיטה, כלים וניסיון כדי לזהות, להעריך ולהיערך כיאות לקראת סיכונים אפשריים מכל סוג.
בערב זה נציג כמה דוגמאות מהתחום, נציג את האירועים שהביאו ללידת ניהול סיכונים אירגוני. כמו כן ,נציג בפניכם את הקורס החדש של מכללת מסד בנושא ניהול הסיכונים.

מרצה: אמנון מרגלית
מרצה במכללת מסד, שופט בתחרויות האגודה הישראלית לצוותי שיפור ושש סיגמא וחבר הנהלת האגודה.

חדשנות ואיכות אויבים או בני ברית?

האם חדשנות ואיכות יכולים לחיות יחד? בהרצאה זו תקבלו את התשובה.
בהרצאה זו בין היתר נתמקד בעקרונות החדשנות והאיכות וננסה לבחון את יחסי הגומלין בין שני התחומים: האם איכות וחדשנות בארגון סותרים זה את זה או שיש אפשרות לקיים תרומה משותפת והדדית לקידום המצוינות העסקית בארגון. בנוסף, יוצג במהלך ההרצאה מיזם בינלאומי בו שותף IIQIE - Quality Innovation Award  - בו קיימת הוקרה לארגונים שהשכילו לטפח חדשנות תוך תרומה לאיכות.

מרצה: מר' שלמה ליכטנשטיין ,נמנה בין מייסדי המכון הישראלי לאיכות, חדשנות ומצוינות (IIQIE) ומשמש בו כמנכ"ל. בעל תואר שני בהנדסת אלקטרוניקה ומערכות ממוחשבות.במהלך 38 שנים עסק בתעשייה האווירית בשורה ארוכה של תפקידי פיתוח ותפקידי ניהול שונים.בתפקידו האחרון שימש כראש מינהל ניהול האיכות במטה החברה. שימש כמנהל הפרס הלאומי לאיכות ומצוינות ע"ש יצחק רבין וכיועץ בכיר ב IAOG הבינלאומי. זכה בתואר "עמית" באיגוד הישראלי לאיכות וב"פרס מפעל חיים" מטעמו.

קולו של הלקוח כבסיס לפעילות שיפור האיכות

ההרצאה תביא לדיון את השאלה האם קיים הבדל בין שירות לחווית הלקוח.
ההרצאה תדבר על שפת השירות כמנוף לחווית הלקוח ותתמקד בחדשנות בשירות .
כמי שפעלה שנים רבות בהובלת ארגוני שירות תשתף אותנו המרצה בניסיונה ובחוויותיה עם דוגמאות לתהליך שיפור מתמשך בארגוני שירות.

מרצה: כוכבית ארנון  - מעל 25 שנות ניסיון בניהול בכיר בארגונים מובילים במשק בתחומי הביטוח הפיננסים והתקשורת. 19 שנה סמנכ"ל בכירה בהראל ביטוח ופיננסים. חלוצה בהקמת מערכי שירות בביטוח ובפיננסים. בעלת תואר שני בחוג ללימודי עבודה בתוכנית למנהלים. פעילה חברתית ומתנדבת בארגונים רבים כנציגת הציבור.

תרומת פעילויות הכיול לאיכות המוצר

כיול מכשיר מדידה מאפשר לקבוע את היחס בין המכשיר הנבדק לבין אב ייחוס ברמת דיוק גבוה יותר ובכך להעריך את דיוק המדידה.
במקרים רבים על סמך תוצאות הכיול מתגלה פגם אשר דורש לכוון את מכשיר המדידה, לתקנו או אף להחליפו.
תהליך הכיול נדרש בכל ענפי התעשייה השונים, הן על מנת להבטיח עמידה בדרישות מוגדרות לייצור והן כדרישה רגולטורית.
הדרישה הרגולטורית מבוטאת בתקינה (דוגמת ISO 9001) ומדברת על דרישות סף מחד וניהול סיכונים מאידך (כל כמה זמן לכייל, לאמת, לכוון וכו')

בהרצאה נעמיק במושגים השונים, בשיטות המדידה ונבין מהן הדרישות בשוק מצד התעשייה ומצד המעבדות.

מרצה: ד"ר אורי מוריס, מנהל טכני מ.ב.א הזורע. בארגון מ.ב.א הזורע טכנולוגיות כיול פועלים משנת 1986 בתחום של כיול כלי מדידה .מ.ב.א הזורע מספקת לחברות תעשייה, היי-טק ומכשור רפואי שירותי ולידציה, רגולציה ואיכות וכן שירותי ידע והדרכה בפריסה ארצית.

מה בין בינה מלאכותית, מהימנות נתונים וניהול איכות?

בעולם המתפתח של ימינו בו איסוף וניתוח דאטה סביבנו מעסיק כמעט כל אדם, ישנה חשיבות רבה לשמירה על איכות הדאטה שעל בסיסה מקבלים החלטות. בסוף נובמבר נכנס שחקן חדש לשכונה, הלא הוא צ'ט הבינה המלאכותית. במפגש נעסוק בכלי בחינה המוכרים מעולם ניהול מידע מהימן לטובת בחינת הכלי.
מדובר על שבעה עקרונות מרכזיים על זמניים שתמיד אפשר להיעזר בהם בבחינת נתונים או מידע המוצג לנו. השימוש בהם גם מעלה את הסיכונים המרכזיים בשימוש בצ'ט אך במפגש כמובן נעסוק גם ביתרונות וביכולות של הכלי.

מרצה והארגון: גלית ליסאי - עוסקת בתחום במשך כעשרים שנים. במסגרת לימודי התואר השני גלית הצטרפה לצוות הקמת מעבדה אימונולוגית והשלימה עבודת מחקר בתחום. בתחילת דרכה עבדה בחברה העוסקת בביוטכנולוגיה כחוקרת מעבדה, לאחר מכן התמנתה למנהלת מערכות מידע במעבדות המחקר והפיתוח בחברת "טבע פרמצבטיקה", כך פיתחה, יישמה ותחזקה מערכות ממוחשבות מקומיות וגלובליות מגוונות וכן הטמיעה דרישות רגולטוריות בענף. כיום מנהלת חברה העוסקת בהטמעת תהליכי עבודה התומכים בניהול מידע מהימן בהתאם לדרישות מטעם רשויות הבריאות העוסקות ב Integrity Data

יישום מעשי לתקני IPC

הרצאת העשרה מרתקת שתלמד ותסביר לכולם על תקני IPC .
בהרצאה זו תקבלו הסבר עם דוגמאות על השלכות מעשיות של תקני IPC על תחום מוצרי אלקטרוניקה. כל האוכלוסיות העוסקות בתחומי תכנון, רכש, ייצור ושירות של מוצרי אלקטרוניקה תקבלו ערך מוסף בתחום. 
ההרצאה תקיף את הנושאים הבאים : 
  • מבוא על מהות תקני IPC.
  • IPC610 כתקן עבודה בהרכבות אלקטרוניות.
  • IPC620 כתקן עבודה לתהליכי ייצור של רתמות וכבלים.
  • IPC7711/7712 כתקן עבודה לביצוע תיקונים ועיבוד חוזר למכלולים אלקטרונים
  • ניתוחי אירוע עם דוגמאות מעשיות של משמעות אי עמידה בדרישות IPC.

מרצה: אהוד גיתאי - מרצה בכיר במכללת מסד , בעל ניסיון של כ- 30 שנים בתפקידים מגוונים בארץ ובחו"ל בניהול איכות, לוגיסטיקה, שיווק ומכירות.
ניהול איכות וטכנולוגיה של מערך חברות לתכנון וייצור מוצרים ומערכות אלקטרוניות בתחומי תקשורת, רפואה, תעשייה ותעופה.

הקשר בין ניהול איכות לשרשרת האספקה

בהרצאה זו אנחנו ננסה להבין כי במסגרת התנהלות ארגונית כ 70% מהפעילות של הארגון קשורה באופן כזה או אחר בגופים חיצוניים ,  וככל שננהל את הפעילות הפנימית של הארגון  ביעילות או אפילו בהצטיינות , עדיין, הצלחת הארגון לעמידה ביעדים כלליים או כלכליים , תלויה באותם 70%.
מעטים בארגון חשופים לתכולת התחום הנקרא "איכות ספקים", ובארגונים גדולים "איכות שרשרת הספקה".
מטרת הרצאה זו לחשוף בפניכם עולם זה.

מרצה: אשר כהן - כמעט 40 שנות ניסיון בתעשייה, כולן בתפקידי ניהול מגוונים בחברות המובילות בתחומן, ובין כלל התפקידים, מיסוד וניהול איכות שרשרת הספקה בארגון הגדול בארץ. הנדסאי תעו"נ, ICQM/OE, לשעבר חבר הנהלת האיגוד הישראלי לאיכות במשך 4 קדנציות.

סקר הנהלה ותרומתו לאיכות המוצר והשירות

סקר ההנהלה ככלי ניהולי משמעותי ובעל השפעה על פעילות כל ארגון.
הסקר מספק הזדמנות להנהלה לבחון את אפקטיביות מערכת האיכות, תהליכי העבודה ,הנהלים, ביצועי יעדי איכות וזיהוי השיפורים הנדרשים בארגון.
בהרצאה זו אנחנו ננסה להבין ולהציג כיצד תכנון וביצוע סקר הנהלה אפקטיבי יכול לתרום לאיכות המוצר והשרות ולשיפור מתמיד בארגון.

מרצה: לימור פינטו קפר, מהנדסת תעשיה וניהול, מנכ"לית ומייסדת חברת  Synergy Consulting . למעלה מחמש עשר שנות ניסיון בייעוץ וליווי ארגונים וחברות ממגוון מגזרים במשק.מומחית לניהול איכות וליווי להסמכה לתקני איכותISO 9001  ו-ISO 13485, אפיון תהליכי עבודה, ארגון ושיטות לייעול ושיפור תהליכים, ניהול ושימור ידעחברת הנהלת בענף איכות באיגוד מהנדסי תעשיה וניהול בלשכת המהנדסים מייסדת שותפה של קהילת נשות איכות Quality Queens

תפקידי מהנדס האיכות

מהנדס האיכות בארגוני ייצור ושירות הינו תפקיד מרתק וחיוני. הנה חמישה תפקידים של מהנדס איכות עליהם נדבר בהרצאה:
  • יישום מתודולוגיות וכלים להבטחת איכות: מהנדס איכות מפעיל מתודולוגיות וכלים כדי לוודא שתהליכי הייצור מבוקרים ולהבטיח מוצרים בהתאם לדרישות הלקוחות.
  • ניהול מקצועי של תהליכי האיכות: מהנדס איכות מפקח על תהליכי הבטחת איכות ובקרת האיכות, כולל תוכניות איכות, בדיקות, ניתוח נתונים והפקת דוחות.
  • הגדרת דו"חות איכות בארגון: מהנדס איכות מגדיר תיעוד נדרש במערכת התפעולית (ERP) ויוצר דוחות בקרה.
  • יישום תקנים, הסמכות וביצוע מבדקים: מהנדס איכות מסייע ביישום תקנים, הגדרת סמכויות וביצוע בדיקות איכות.
  • ייצוג החברה מול לקוחות: מהנדס איכות מייצג את החברה בקשרי האיכות עם לקוחות ומסייע בפניות הלקוח, טיפול חריגות ופעולות מונעות ומתקנות ומונעות.

מרצה: אהוד גיתאי, מרצה בכיר במכללת מסד ובעל ניסיון עשיר בתפקידים מגוונים בארץ ובחו"ל בניהול איכות, לוגיסטיקה, שיווק ומכירות.

השפעת איכות ההדרכה על הדרכת האיכות

תפקידיו הרבים של מוביל איכות כוללים חלק נכבד של הנחיה, חניכה והדרכה. איכות ההדרכה תורמת לצורה בה הלומדים מפנימים את החומר ויכולים ליישם אותו. במפגש זה אנו נדבר על דרכים בהן ניתן להשתמש כדי לשפר את אפקטיביות ההדרכה, כל נוכל להעלות את רמת ההדרכה שלנו, הן פנים אל פנים והן מקוונת.

מרצה: ד"ר רותם ויצמן, מרצה בתחומי שילוב פדגוגיה בהוראה ואיך להפוך את השיעורים ליותר אינטראקטיביים ללומדים. רותם הוא בעל 5 תארים שונים כשביניהם ד"ר בניהול ו-5 תעודות הוראה שונות. מרצה באקדמיה ובמשרד החינוך בנושאי ניהול, טכנו-פדגוגיה ופיתוח הדרכה.

מערך תיעוד ורשומות מהווה תשתית חיונית לתפקוד הארגון

מערך תיעוד, מסמכים ורשומות מהווה את  מקור המידע והידע של הארגון.
מערכת התיעוד הינה חלק ממערך ניהול הארגון.
מערכת תיעוד איכותית, מבוקרת ועדכנית מאפשרת לארגון לממש את החזון והאסטרטגיה בהתאמה למציאות משתנה, כדי לספק מוצרים ושירותים העונים על צרכי השוק והלקוחות.

ההרצאה תפרט את מערך התיעוד הנדרש לרבות מבנה תיעוד, מסמכים פנימיים וחיצוניים, הקשרי תקנים, תקנות ורגולציה למוצרים ושירותים. 

מרצה: אהוד גיתאי, מרצה בכיר במכללת מסד בעל ידע ניסיון עשיר בתפקידים מגוונים בארץ ובחו"ל בתחומי ניהול, איכות, הנדסה, וטכנולוגיה.

אקלים איכות מיטבי והשפעתו על החברה

איך הופכים חברה שהמאפיינים שלה של ארגון "חולה" שלא מצליח להתקדם,  לחברה שצמחה והצליחה להתברג כספק מוביל אצל לקוחות משמעותיים ברמה הבינלאומית תוך מספר שנים מועט יחסית.
ללקוחות אלה דרישות איכות ברמה גבוהה מאוד והאיכות תופסת חלק משמעותי מדרישות הספקים. למהפך כזה יש היבטים רבים הכוללים גם שינוי אקלים ארגוני אשר לו השפעה על ההתנהגות הארגונית, הביצועים, הרווחיות והיכולת של הארגון לצמוח. שינוי אקלים ארגוני הינו תהליך מתמשך הדורש שיתוף פעולה בין הגורמים הארגונים השונים ומתחיל מההנהלה הבכירה ויורד מטה.
בהרצאה תציג המרצה איך משתמשים בכלים מעולם האיכות להשגת  אקלים איכות מיטבי.

מרצה: לאה שקד, סמנכ"לית הבטחת איכות בחברת גביש טכנולוגיות וחומרים בע"מ. מהנדסת איכות CQE, בעלת תואר ראשון בניהול ובקרה תעשייתית ותואר שני במנהל עסקים.

מר שרון אנקר-יו"ר האיגוד הישראלי לאיכות משוחח עם אמנון מרגלית ממכללת מסד

האיגוד הישראלי לאיכות נמנה עם איגודי האיכות המובילים בעולם. האיגוד הינו עמותה הפועלת כמוסד ללא כוונות רווח (מלכ”ר) ומקיים בחינות הסמכה למקצועות האיכות כגוף בלתי תלוי על פי סילבוס של האיגוד האמריקאי לאיכות. 
בוובינר ישוחח יו"ר האיגוד, מר שרון אנקר עם אמנון מרגלית- חבר סגל במכללת מסד על עמודי היסוד של האיגוד ופעילותו המגוונת.

מרצה: שרון אנקר, יו"ר האיגוד הישראלי לאיכות, עמותה שנוסדה בשנת 1973 לקידום האיכות בישראל ובעולם. הוא נבחר שוב לתפקיד זה בשנת 2024 לתקופה של שנתיים. שרון אנקר הוא בעל תואר ראשון בהנדסה כימית, תואר שני בהנדסה סביבתית וסטודנט לתואר דוקטור באוניברסיטת בן גוריון בנגב.  הוא משמש כמנהל איכות בקריה למחקר גרעיני נגב. הוא פעיל באיגוד הישראלי לאיכות מזה כשש שנים ומוביל פעילויות מגוונות בתחום האיכות.

איכות בתעשיות שב"ס - צורך קיומי עסקי

שירות בתי הסוהר מהווה זרוע ביצועית של מערכת אכיפת החוק של מדינת ישראל ותפקידו הוא החזקתם של אסירים ועצורים במשמורת כחוק, וטיפול בהם תוך שמירה על כבודם ומילוי צרכיהם הבסיסיים בתקופת המעצר. במתקני הכליאה של שירות בתי הסוהר מוחזקים כ–20,000 עצירים ואסירים, כאשר מתוכם כ–9,000 אסירים פליליים.
מערך תעסוקה/תעשיות שב"ס אחראי על מכלול הטיפול בתעסוקת האסירים, הכשרתם המקצועית ותפעול מערך המפעלים היצרניים באמצעותם. מערך התעסוקה מעסיק כ-2,600 אסירים ב-66 מפעלי ייצור תעשייתיים. כ-3000 אסירים אחרים מועסקים בשירותים, תחזוקה, תפעול המטבחים ואחזקת בתי הסוהר.
בוובינר ניגע בנקודות הבאות: האיכות ב תעשיות שב"ס כערך לארגון, אובדן ערך ונזקים כתוצאה מאיכות ירודה, מזעור נזקי הובלה באמצעות התאמת אריזות אחסנה ושינוע, השימוש בשיטות של בקרת איכות, הטמעת האיכות בתהליכי הייצור, בניה של מוצר איכותי (הנדסה ואסתטיקה) ושימוש בחומרי גלם תקניים.

מרצה: כלאי עודד סיטרואן, מהנדס תעשייה וניהול עם ותק של למעלה מ 30 שנה בתחום מהם 11 שנה כמנהל איכות בתעשיות שב"ס. תוך כדי ניהול מפעל בוצע שדרוג מהתעדה לתקן ISO9001 לעמידה בדרישות תקן המצוינות ISO9004 .כיום מנהל תחום צה"ל שהוא לקוח עיקרי של תעשיות שב"ס. חבר באיגוד הישראלי לאיכות ושופט בתחרויות האגודה לצוותי שיפור ושש סיגמא.

ניהול איכות במוקדי שירות לקוחות

קישורית היא חברה ישראלית הקיימת למעלה מ- 30 שנים ומובילה בארץ את תחום המענה האנושי ומיקור חוץ של מוקדים ללקוחות של חברות שונות.
קישורית נותנת שירותים מארבעה סוגים – מענה אנושי לעסקים 24/7, מקימה ומפעילה מוקדים טלפוניים במיקור חוץ, שירותי טלמרקטינג וטלמיטינג וכן מענה גם במוקד דיגיטלי רב ערוצי המאפשר ללקוחות לפנות אל בית העסק במגוון רחב של ערוצי תקשורת כגון: וואטס אפ, צ’אט, סמס, דוא”ל, רשתות חברתיות וכו’.  לחברה אתרים בפריסה.
בוובינר נשוחח עם מנכ"לית קישורית על ניהול איכות במוקדי שירות לקוחות בכלל  ועל פעילות האיכות במוקדי חברת קישורית בפרט.

מרצה: מירב ספיר  - מנכ"לית של חברת קישורית, נשואה+ 3, מובילה ארגונים להצלחה כלכלית, מומחית בעולם המוקדים ובעלת ניסיון רב בתחום חווית הלקוח- CXמאמינה שחווית לקוח מעולה היא תוצאה של חיבור בין אנשים טובים וטכנולוגיה מתקדמת.

מילאה שורת תפקידים בכירים בחברות שונות: בחברת אומניטלקום, שם הייתה סמנכ"לית תפעול. סמנכ"לית חטיבת הלקוחות בחברת HPC  מקבוצת פל, סמנכ"לית שיווק ומכירות בקבוצת DSNR  המתמחה בשיווק און ליין ובנוסף מילאה שורת תפקידי ניהול בחטיבת המוקדים של 012 סמייל.

תכנון להצלחה עם APQP

ההרצאה על APQP בתעשיית תכלול הסבר על התהליך והשיטה. נסביר את השלבים השונים של APQP ואת הכלים המרכזיים המשמשים בתהליך.
בהרצאה, אני אחזור על חשיבות הזיהוי והניתוח המוקדם של סיכונים פוטנציאליים בתהליך הפיתוח, ואיך APQP מסייע בהפחתת הסיכון לבעיות איכות ובשיפור התהליכים התכנון והפיתוח.
נסביר את התפקיד המרכזי של שיתוף פעולה ותקשורת יעילה בין צוותים שונים, ואיך APQP מקנה לכל הצדדים המעורבים הבנה משותפת של יעדים הקשורים לאיכות ודרישות הלקוחות.
בנוסף, נתמקד ביתרונות של תכנון ליצור והרכבה (DFMA) בתהליך הפיתוח של מוצרים, ואיך APQP מעודד שיפור ביצוריות, הפחתת עלויות ושיפור איכות המוצר.
לסיום, אני אחזור על התקינות וההתאמה לתקנים תעשייתיים, דרישות הלקוחות ותקני איכות, ואיך APQP מספק מסגרת תקנית לתכנון איכות המבטיחה תהליך יציב ומובנה.

מרצה: אנדריי זייצב למברג - מהנדס איכות (CQE) ומנהל איכות ומצוינות ארגונית (CMQ/OE) מוסמך על ידי ASQ. מהנדס איכות (ICQE) ומומחה בכיר לאיכות מתאם האיגוד הישראלי לאיכות.

מנהל צוות הנדסת איכות הספקים ב-Applied Materials. המובילה העולמית בפתרונות הנדסת חומרים, אבחון ובקרה של תהליכים עבור תעשיית המוליכים למחצה. בעבר מומחה לניהול ספקים בבואינג ומהנדס איכות בתעשיית הרכב.

מאוסף של סימפטומים לזיהוי בעיות השורש

כמנהלים אנו נדרשים להתמודד עם מגוון רחב של בעיות חדשות לבקרים. לעיתים נדמה שעל כל בעיה שאנו פותרים נולדת אחת חדשה. אבל מה אם קיימת דרך לזהות בצורה מתודולוגית מספר מצומצם של סיבות שורש שעם פתרונן ייעלמו כל שאר הבעיות?
הרעיון התיאורטי שפיתח דר׳ גולדרט ז״ל מקבל חיים וכלים יישומיים לעולם האמיתי בהרצאה ״מאוסף של סימפטומים לזיהוי בעיות השורש״.

מרצה: רביב מיוחס - יועץ ארגוני וניהולי וסוקר של מכון התקנים. מהנדס תעשיה וניהול בעל ותק של יותר מעשרים שנות ניהול במגוון תפקידים בתעשייה הבטחונית. עוסק לאורך שנים ב״הפיכת אבנים״ ושיפור תהליכים תוך חיבור בין תיאוריה למעשה. מחבר הספרים ׳מתכוני ניהול׳ ו- ׳ניהול פרויקטים-מדריך מעשי׳.

מצוינות בשירות - מלקוחות מרוצים לממליצים נלהבים

חוויית לקוח משירות כוללת שלושה אבני דרך: לפני פנייה לשירות, בעת הפנייה לשירות, אחרי הפנייה לשירות. רוב משפרי שביעות רצון לקוח מתייחסים רק לחלק האמצעי. ההרצאה תפרוס את המבט על השירות ועל חווית הלקוח טרם הפנייה לשירות ואחרי תום הליך השירות כדי להגיע למצוינות בשירות.

מרצה: אמנון מרגלית, מומחה בכיר בתחום ניהול האיכות והמצוינות. בוגר ניהול עסקי בכיר בפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א. טוען ובורר משפטי מוסמך. מרצה מנוסה מטעם ארגונים שונים, החל במועצה הישראלית לצרכנות, דרך מגן דוד אדום וכלה באגודה הישראלית לצוותי שיפור ושש סיגמא. פעיל תקינה בוועדות מכון התקנים. בעל חגורה ירוקה במתודולוגית Six- Sigma.

הנדסת אמינות בתעשייה האוטומוטיבית

אמינות בתעשיית הרכב היא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הצלחת חברות הרכב ועל הקונים. בתעשייה זו פותחו תהליכי בדיקת אמינות מהמתקדמים ביותר, הכוללים חשיפה של המוצרים המותקנים ברכב ושל הרכב עצמו למגוון מאמצים כגון רעידות, חשיפה לשמש, למים, ולקרינה אלקטרומגנטית.
כל המוצרים חייבים לעמוד בניסויים אלו ללא תקלות. בהרצאה יעלו הרעיונות שעומדים מאחורי דרישות הבדיקות הללו בתעשיית הרכב, בתהליכי העבודה הנדרשים להפחתת סיכונים, ובדוגמאות לחישוב זמני בדיקה כדי לעמוד בדרישות אלו.

מרצה: ירון רום, מנהל איכות ואמינות בחברת אופסיס טכנולוגיות, בעל תואר ראשון בהנדסת אלקטרוניקה, תואר שני בניהול טכנולוגי והסמכה של מהנדס אמינות מטעם איגודי האיכות האמריקאי והישראלי. בעל ניסיון של יותר מ 20 שנים בניהול איכות ואמינות בתעשיות התקשורת, הרכב ומוצרים צבאיים.

פיתוח - ייצור - איכות ויחסי גומלין ביניהם

איכות היא לא רק מושג תעשייתי. היא חלק בלתי נפרד מחיי היום-יום שלנו ומשפיעה בכל היבט בחיים.
כשנשאלים אנשי ייצור ו/או אנשי פיתוח לתהליכי האיכות, לרוב, המענה שיתקבל "זה לא קשור אלינו זה קשור לאנשי האיכות".
האומנם? הניסיון המקצועי לאורך השנים, הביא לתובנה שיש חובה לקיום יחסי גומלין בין מחלקת הייצור והפיתוח למחלקה האיכות. יחסי גומלין אלו יגבירו את מחויבות העובדים לתהליך ולהצלחת החברה. בהרצאה זו אני אסביר את התהליך שאני מבצע לאורך השנים על מנת לשנות תפיסה בקרב אנשי הייצור ועובדי החברה  בכל הנוגע לתהליכי האיכות בייצור, פרויקט ולאורך חיי המוצר.

מרצה: אמיר פורת, מנהל האיכות בחברת אוריון מערכות מתקדמות, בעל תואר ראשון ושני במנהל עסקים התמחות ב "מערכות מידע ומשאבי אנוש". מוסמך Green Belt ו Black Belt מטעם מוטורולה העולמית ומהנדס אמינות מטעם האיגוד הישראלי לאיכות. בעל ניסיון של יותר מ 30 שנים בניהול איכות בתעשיות התקשורת ומוצרים צבאיים.

גלול כלפי מעלה