דלג לתוכן
pic-hadraha

יום עיון קייזן ו-5S: סדר מחשבתי ויעילות אירגונית

התחרות הקשה על ליבו (וכיסו) של הלקוח הגוברת והולכת בעידן המודרני מנתבת את הארגונים למאמצים אין סופיים של שיפור תהליכים. כלים, שיטות וטכניקות רבות פותחו ברחבי העולם כאמצעי עזר להשגת מטרה זו.
בין מובילי הדגל: היפאנים המצדדים בפילוסופיית "קייזן" החותרת לשיפור מתמיד, ותפישת ה- Lean החותרת בהתמדה ל"הרזייה" בתהליכים על ידי סילוק כל שלב בתהליך שזוהה כבזבוז והעושה שימוש נרחב ב 5S - הגישה המובילה את מתודולוגיית הניהול הויזואלי, מבית היוצר היפאני.

גישת 5S חותרת לבניית סביבת עבודה אשר ניתן לאתר בה באופן ויזואלי את מקומו של כל פריט בקלות, לדעת היכן יש למקם אותו, וכיצד יש להוליך אותו לשלב העבודה הבא.
באמצעות גישה זו, נמנע בזבוז רב של זמן בסביבת העבודה, פחות תקלות מתרחשות ופחות תקלות בטיחות ותאונות.

יישום הגישה מבוצע באמצעות צוותי העובדים בסביבת העבודה, הנרתמים בהתלהבות ומוטיבציה לביצוע השינוי מאחר שמזהים את התרומה האפשרית של התהליך לשיפור חוויית העבודה ואיכות החיים שלהם בתחנות העבודה השיטה עושה שימוש נרחב בסימנים, תרשימים, שלטים, וייצוגים חזותיים אחרים ואומצה על ידי מרבית המפעלים המובילים בעולם ועל ידי ארגונים רבים בארץ אשר זיהו את התרומה המידית, והנראית לעיין, של השיטה – לתהליכי העבודה, מוטיבציית העובדים, והקטנת אי הסדר והבזבוז בסביבת העבודה.

לקוחות רבים, דורשים מספקיהם בארץ לאמץ גישה זו כתנאי לביצוע התקשרות חוזית.
הגישה מיושמת במרבית סוגי הארגונים.

מטרות יום העיון:

  • לימוד והדגמה של עקרונות מתודולוגיית קייזן  בדגש על 5S - הגישה המובילה לניהול ויזואלי.

קהל היעד:

  • מנהלי איכות, מנהלי יצור/תפעול , מנהלי כ"א והדרכה, מנהלים ונציגים אחרים המעוניינים להכיר את הגישה.
  • לא נדרש רקע קודם.

מרצה:

ד"ר רפי גומל בין היועצים המובילים בארץ בתחום. יועץ בכיר ומרצה בעל ניסיון של למעלה מ 15 שנה בהובלת תהליכי 5s בארגונים רבים בארץ, הדרכת עובדים ומנהלי צוותים רבים בחברות עסקיות, פרטיות, ארגונים נותני שירות, צה"ל ומערכות הביטחון, מפתח חומרי הדרכה, מפרסם מאמרים מקצועיים, מרצה בכנסים שונים על הנושא, שופט באגודה הישראלית לצוותי שיפור וחבר באיגוד הישראלי לאיכות.

למידע נוסף השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה.

גלול כלפי מעלה