
מאמרים
ערעור מושגי יסוד במיומנויות הרכות של ניהול האיכות
אמנון מרגלית-מרצה-מכללת מסד, מרכז ידע לאיכות ומצוינות פתח דבר ניהול האיכות המודרני נשען לא רק על מתודולוגיות הנדסיות וכלים סטטיסטיים, אלא גם על מיומנויות רכות כמו תקשורת, מנהיגות, ניהול קונפליקטים, הנעת עובדים והערכת אפקטיביות של הדרכות. אולם רבות מהתיאוריות והמודלים שבהם משתמשים אנשי משאבי אנוש והדרכה, יועצים ואף מרצים, מבוססים על ייצוגים גרפיים קליטים…
קרא עודשיפור מתמשך בגישת "פריט אחד פחות בכל פעם"
מאת אמנון מרגלית – מכללת מסד פתח דבר שיטת הניהול הרזה חוללה מהפכה באופן שבו ארגונים רואים את תהליכי הייצור, השירות והניהול. עם דגש על הפחתת בזבוזים, זרימה יעילה והוספת ערך ללקוח, הפכה את הניהול הרזה לעמוד תווך באסטרטגיות שיפור תהליכים. עם זאת, יישום עקרונות הניהול הרזה אינו תמיד פשוט או מידי. חזון אידאלי כמו…
קרא עודשבעת כלי האיכות החדשים – גרסת הדור הדיגיטלי
מאת אמנון מרגלית – מכללת מסד פתח דבר עולם האיכות משתנה. הבעיות מורכבות יותר, הנתונים זמינים יותראך גם מתפזרים על פני מקורות רבים. אנשי איכות נדרשים היום ליכולת ניתוח, התרעה ותגובה מהירה, תוך שילוב בין הבנה אנושית ובינה טכנולוגית ואנו, במכללת מסד מכשירים אותם למיומנויות החדשות. האם שבעת כלי האיכות של אישיקווה שגובשו בשנות ה…
קרא עודורסטיליות עובדים מול האצלת סמכויות – איזו גישה עדיפה לשיפור ביצועים בארגון?
מאת אמנון מרגלית – מכללת מסד הקדמה ניהול אפקטיבי של כוח אדם בארגון הוא מרכיב מרכזי בהבטחת הצלחה עסקית ושיפור מתמיד של תהליכים. שתי גישות ניהוליות משמעותיות בתחום זה הן ורסטיליות עובדים (Employee Versatility) והאצלת סמכויות (Delegation of Authority) . ורסטיליות עובדים מדגישה את פיתוח יכולתם של העובדים לבצע משימות שונות ולהתאים את עצמם לתפקידים…
קרא עודשיטה חזותית לניהול זרימת עבודה בתהליך מבוסס משיכה – Kanban
מאת אמנון מרגלית – מכללת מסד פתח דבר בעולם אידיאלי, ניהול הייצור והתפעול היו מתבצעים ללא צורך במלאי כלל – כל מוצר היה מיוצר בדיוק ברגע שבו נדרש, ללא חומרי גלם מיותרים, ללא תתי הרכבות ממתינים בתהליך וללא מוצרים גמורים שמחכים ללקוח. אולם, במציאות התפעולית, איננו מצליחים להגיע לאפס מלאי בשל אילוצים טכנולוגיים, זמן אספקה…
קרא עודמתודת LEAN SIX SIGMA כחלק משיפור משולש האיכות
מאת אמנון מרגלית – מכללת מסד מבוא מתודת Lean Six Sigma תורמת ישירות לשיפור משולש האיכות (TQM כלומר Time-Quality-Money) . במאמר זה אנסה להאיר כמה פינות שכדאי לארגון עסקי לאמץ בתהליכי השיפור המתמשך זרימה ומשיכה – Pull & Flow תוך כדי בחינה של הבזבוזים (Muda) ושל צווארי הבקבוק בתהליכים ארגוניים ש"כולאים" כסף בתוך הארגון (ראו…
קרא עודארגון ממוקד עובדים
מאת אמנון מרגלית – מכללת מסד פתח דבר מכללת מסד כוללת בתוכנית הלימודים פרק מיוחד על ארגונים ממוקדי לקוח ככלי לשיפור עסקי דרך שיפור שביעות רצון הלקוחות. תפיסה רווחת בעולם העסקי מגדירה גם את העובדים בארגון כלקוחות ובתוכם גם את מובילי האיכות (מבקרי איכות, מנהלי איכות, מהנדסי איכות) בארגון. האם ארגונים ממוקדי לקוח הם…
קרא עודהנדסת איכות CQE הבטחת איכות QA ובקרת איכות QC
מאת אהוד גיתאי – ייעוץ, לווי ארגוני וחבר סגל מרצים – מכללת מסד הבטחת איכות (QA) ובקרת איכות (QC) אלו שני מרכיבים חיוניים להבטחת איכות המוצרים ועמידה בדרישות. להלן: פעילויות: QA: מגדיר יישום של תקני איכות ודרישות. מפתח ומיישם נהלי בדיקה. מבקר תהליכים ומזהה תחומים לשיפור. מכשיר את הצוות על שיטות איכות. …
קרא עודעליית מעמדו של מהנדס איכות ספקים
מאת גדעון הדן – מרצה ומנהל מכללת מסד אורי (1) , מהנדס איכות ספקים (Supplier Quality Engineer, SQE) באירגון ציוד רפואי מהגדולים בארץ, טוען כי בתפקידו הנוכחי יש לו סיפוק ויכולת השפעה שבכמותם טרם ניתקל בקריירה המקצועית הארוכה שלו. אורי נמצא בתפקידו הנוכחי ארבע שנים, ובשל ניסיונו ובכירותו נבחר לחנוך מהנדסי איכות ספקים זוטרים…
קרא עוד