מאמרים
ארגון ממוקד עובדים
מאת אמנון מרגלית – מכללת מסד פתח דבר מכללת מסד כוללת בתוכנית הלימודים פרק מיוחד על ארגונים ממוקדי לקוח ככלי לשיפור עסקי דרך שיפור שביעות רצון הלקוחות. תפיסה רווחת בעולם העסקי מגדירה גם את העובדים בארגון כלקוחות ובתוכם גם את מובילי האיכות (מבקרי איכות, מנהלי איכות, מהנדסי איכות) בארגון. האם ארגונים ממוקדי לקוח הם…
קרא עודהנדסת איכות CQE הבטחת איכות QA ובקרת איכות QC
מאת אהוד גיתאי – ייעוץ, לווי ארגוני וחבר סגל מרצים – מכללת מסד הבטחת איכות (QA) ובקרת איכות (QC) אלו שני מרכיבים חיוניים להבטחת איכות המוצרים ועמידה בדרישות. להלן: פעילויות: QA: מגדיר יישום של תקני איכות ודרישות. מפתח ומיישם נהלי בדיקה. מבקר תהליכים ומזהה תחומים לשיפור. מכשיר את הצוות על שיטות איכות. …
קרא עודעליית מעמדו של מהנדס איכות ספקים
מאת גדעון הדן – מרצה ומנהל מכללת מסד אורי (1) , מהנדס איכות ספקים (Supplier Quality Engineer, SQE) באירגון ציוד רפואי מהגדולים בארץ, טוען כי בתפקידו הנוכחי יש לו סיפוק ויכולת השפעה שבכמותם טרם ניתקל בקריירה המקצועית הארוכה שלו. אורי נמצא בתפקידו הנוכחי ארבע שנים, ובשל ניסיונו ובכירותו נבחר לחנוך מהנדסי איכות ספקים זוטרים…
קרא עודתרבות איכות
מאת אהוד גיתאי – מרצה מכללת מסד בניית תרבות איכותית בארגון בסיסי היא מאמץ ראוי. מהלך ארגוני זה מוביל לתפוקות משופרות, לעובדים מאושרים יותר ולמוניטין חזק יותר. להלן כמה צעדים מרכזיים שתוכל לנקוט: הגדר איכות: התחל בהגדרה ברורה של המשמעות של "איכות" בהקשר הארגוני. האם מדובר על מעבר לציפיות הלקוח ? למזער שגיאות ?…
קרא עודמה הקשר בין תוכנית חירום, ניהול סיכונים ושרידות עיסקית?
מאת גדעון הדן – מנהל מכללת מסד פתיחה במצבי חירום לאומיים, אירגוניים ואישיים, עולה שוב ושוב תהייה: כיצד היינו צריכים להיערך מראש למצב זה? לשאלה זו יש תשובה חלקית, שהרי המאפיין העיקרי של רוב מצבי חירום הוא בהפתעה. מאמר זה מנסה להביא את התשובות לתהייה זו. אולם, וזו הנקודה העיקרית, אף אם אירוע חירום…
קרא עודניתוח סיבות שורש – שיטות, יתרונות, חסרונות והחלטות
מאת אמנון מרגלית – מכללת מסד פתח דבר ניתוח סיבת שורש הוא גישה שמשמשת לזיהוי ופתרון בעיות בארגונים. ישנם כלים ושיטות שונים שניתן להשתמש בהם כדי לחקור את הגורמים הבסיסיים לבעיות . במכללת מסד לומדים כלים ושיטות המצטרפים לארגז הכלים שמקבלים בוגרי ובוגרות המכללה. בדרך כלל נלמדת שיטה מועדפת או כלי אפקטיבי כמוביל בתחום…
קרא עודתקלה עולמית באתר Facebook – יד המקרה או יד מכוונת?
מאת אמנון מרגלית – מכללת מסד בתאריך 5/3/24 ארעה תקלה עולמית באתר Facebook ובמשך שעתיים לא יכלו גולשים להתחבר לאתר. התקלה השפיעה גם על אתר Instagram. נקיטת פעילות מונעת כמקדם לפי האירוע על פי העיקרון של חשיבה מבוססת סיכונים והזדמנויות (ראו מהדורת 2015 של Iso9001) יכלה Facebook לנקוט במספר פעולות מונעות כדי למנוע את…
קרא עודאיכות כתנאי להתקשרות לקוח וקבלן משנה
מאת אהוד גיתאי– ייעוץ, לווי ארגוני וחבר סגל מרצים – מכללת מסד עולם הייצור הגלובאלי של מוצרים ומערכות אלקטרוניות מתקדמות פועל במודל תפעולי המבוסס על שיתוף פעולה אסטרטגי בין לקוח אשר מפתח ומשווק מוצרים ומערכות לקבלן המשנה הנותן שירות כולל לייצור (TK) את של אותם המוצרים והמערכות. באילוצי טכנולוגיית ייצור, המשתנה ומתחדשת כל הזמן…
קרא עודמודל 5W1H לאיתור סיבת שורש
מאת אמנון מרגלית – חבר סגל מרצים – מכללת מסד פתח הדבר איתור סיבת שורש מהווה את הבסיס לטיפול בתלונות לקוח, אי התאמות, תקלות ופגמים. טיפול בסיבת השורש בשונה מטיפול בתקלה או באי ההתאמה מביא לתוצאות ארוכות טווח ואם נשכיל לשלב את הטיפול בפעילות מתקנת נוכל לתרום לשיפור מתמשך בארגון. מודלים לניתוח סיבת…
קרא עוד