דלג לתוכן
pirsomim

מאמרים

תרבות איכות

02.06.2024

מאת אהוד גיתאי – מרצה מכללת מסד   בניית תרבות איכותית בארגון בסיסי היא מאמץ ראוי. מהלך ארגוני זה מוביל לתפוקות משופרות, לעובדים מאושרים יותר ולמוניטין חזק יותר. להלן כמה צעדים מרכזיים שתוכל לנקוט: הגדר איכות: התחל בהגדרה ברורה של המשמעות של "איכות" בהקשר הארגוני. האם מדובר על מעבר לציפיות הלקוח ? למזער שגיאות ?…

קרא עוד

מה הקשר בין תוכנית חירום, ניהול סיכונים ושרידות עיסקית?

03.04.2024

מאת גדעון הדן – מנהל מכללת מסד   פתיחה במצבי חירום לאומיים, אירגוניים ואישיים, עולה שוב ושוב תהייה: כיצד היינו צריכים להיערך מראש למצב זה? לשאלה זו יש תשובה חלקית, שהרי המאפיין העיקרי של רוב מצבי חירום הוא בהפתעה. מאמר זה מנסה להביא את התשובות לתהייה זו. אולם, וזו הנקודה העיקרית, אף אם אירוע חירום…

קרא עוד

ניתוח סיבות שורש – שיטות, יתרונות, חסרונות והחלטות

25.03.2024

מאת אמנון מרגלית – מכללת מסד   פתח דבר ניתוח סיבת שורש הוא גישה שמשמשת לזיהוי ופתרון בעיות בארגונים. ישנם כלים ושיטות שונים שניתן להשתמש בהם כדי לחקור את הגורמים הבסיסיים לבעיות . במכללת מסד לומדים כלים ושיטות המצטרפים לארגז הכלים שמקבלים בוגרי ובוגרות המכללה. בדרך כלל נלמדת שיטה מועדפת או כלי אפקטיבי כמוביל בתחום…

קרא עוד

תקלה עולמית באתר Facebook – יד המקרה או יד מכוונת?

06.03.2024

מאת אמנון מרגלית – מכללת מסד בתאריך 5/3/24 ארעה תקלה עולמית באתר Facebook ובמשך שעתיים לא יכלו גולשים להתחבר לאתר. התקלה השפיעה גם על אתר Instagram.   נקיטת פעילות מונעת כמקדם לפי האירוע על פי העיקרון של חשיבה מבוססת סיכונים והזדמנויות (ראו מהדורת 2015 של Iso9001) יכלה Facebook  לנקוט במספר פעולות מונעות כדי למנוע את…

קרא עוד

איכות כתנאי להתקשרות לקוח וקבלן משנה

22.01.2024

מאת אהוד גיתאי– ייעוץ, לווי ארגוני וחבר סגל מרצים – מכללת מסד   עולם הייצור הגלובאלי של מוצרים ומערכות אלקטרוניות מתקדמות פועל במודל תפעולי המבוסס על שיתוף פעולה אסטרטגי בין לקוח אשר מפתח ומשווק מוצרים ומערכות לקבלן המשנה הנותן שירות כולל לייצור (TK) את של אותם המוצרים והמערכות. באילוצי טכנולוגיית ייצור, המשתנה ומתחדשת כל הזמן…

קרא עוד

מודל 5W1H לאיתור סיבת שורש

31.12.2023

מאת אמנון מרגלית – חבר סגל מרצים – מכללת מסד   פתח הדבר  איתור סיבת שורש מהווה את הבסיס לטיפול בתלונות לקוח, אי התאמות, תקלות ופגמים. טיפול בסיבת השורש בשונה מטיפול בתקלה או באי ההתאמה מביא לתוצאות ארוכות טווח ואם נשכיל לשלב את הטיפול בפעילות מתקנת נוכל לתרום לשיפור מתמשך בארגון.   מודלים לניתוח סיבת…

קרא עוד

ההקשר העסקי של הארגון – מודל פורטר מול מודל האמפרי (SWOT)

27.11.2023

מאת אמנון מרגלית – חבר סגל מרצים – מכללת מסד   פתח דבר במהדורת 2015 של ת"י 9001 מנחה סעיף 4 להתייחסות להקשר העסקי של הארגון. בשנות ה- 60 נזקף לזכותו של אלברט האמפרי ממכון המחקר של סטנפורד (SRI) גיבוש מודל SWOT כמודל ניתוח עסקי ובו נכללים גורמי פנים כמו החוזקות של הארגון (Strength) והחולשות…

קרא עוד

השפעת שביעות רצון שותפי עשייה על שביעות רצון לקוחות

29.10.2023

מאת אמנון מרגלית – חבר סגל מרצים – מכללת מסד   פתח דבר העולם העסקי שינה כיוון. אם בעבר איכות המוצרים, השימוש בטכנולוגיות מתקדמות והחדשנות הובילו את שורת הרווח הרי שהולכת ומשתרשת התובנה שטיב השירות, איכותו ובעקבותיו שביעות רצון לקוחות מהשירות הם אלה שיביאו את נאמנות הלקוחות וישפרו את התוצאות העסקיות של הארגון. השימוש ההולך…

קרא עוד

מה היה אומר דה-בונו על המהלכים המשפטיים שנוקטת הממשלה בימים אלו

13.09.2023

מאת אמנון מרגלית – חבר סגל מרצים – מכללת מסד פתח דבר שיטת ששת הכובעים של אדוארד דה בונו היא שיטת חשיבה שמטרתה לשפר את תהליך קבלת ההחלטות בקבוצות. במסגרת השיטה, המשתתפים בדיון מבצעים משחק תפקידים בהתאם לכובע הדמיוני שהם חובשים. דה בונו פרסם את השיטה בספרו “שישה כובעי חשיבה” שראה אור בשנת 1985. ניתן…

קרא עוד
גלול כלפי מעלה